Wat leveren podcasts op?💰

Hoe blijf je relevant voor je doelgroep? Podcasting is de snelst groeiende mediavorm om je doelgroep te bereiken. Podcasts zijn toegankelijk, persoonlijk en het verhoogt de (merk)betrokkenheid. Audiolane helpt je (communicatie) strategie te vertalen naar een inspirerend en onderscheidend audioverhaal. Een podcast leent zich goed als nieuw touchpoint in de customer journey.  Enkele voorbeelden wat podcasts voor bedrijven hebben opgeleverd.

  1. LA Times: kreeg door het exclusief aanbieden van hitserie 'Dirty John' 25.000 nieuwsbrief abonnee's erbij.

  2. Slate magazine: maakte een pivot van video naar meer tekst en audio. In 2017 kwam 25% procent van de omzet uit podcasts.

  3. NPR: is de voorloper in podcastland. De omzet van de publieke radio in Amerika is sinds 2015 jaar op jaar verdubbeld. Podcast sponsors zijn voor NPR 30% procent van de overal sponsor inkomsten.

Er zijn verschillende verdienmodellen en KPI's vast te stellen voor (branded) podcasts. Neem hiervoor contact op met Audiolane.

Van idee naar succesvol product📈

In een snel veranderd medialandschap weet Audiolane audioverhalen te maken voor de juiste momenten van de dag. Of het nu voor in de auto is, via je smartphone of smartspeaker aan de keukentafel. Dit doet Audiolane van a tot z door lean-startup methode toe te passen. Dit betekent na advies en research, stap voor stap de audioverhalen succesvol onder de aandacht te brengen bij de gewenste doelgroep door o.a. SEO en een goede landingspagina.

01.Strategie & concepting🔭

Op de tekentafel. Van idee naar een authentiek audioverhaal dat inspireert.

02.Analyse & research 🔎

Nu gaat het leuk worden. We maken het audioverhaal nog beter en nemen een inspirerende pilot op.

03.productie & creatie🎙

Yes. Met de nodige passie en vakmanschap creëren we een goed geproduceerd audioverhaal met de juiste tone of voice.

04.distributie & marketing📲📈

Een bijzonder moment, we mogen het audioverhaal bij jouw doelgroep onder de aandacht brengen.